Založ si blog

Dôchodok po 35 odpracovaných rokoch? !

Dnes by som sa rád zaoberal témou dôchodok a dôchodkový systém…

Najprv jeden pravdivý životný príbeh…Jedna moja známa mi ho vyrozprávala – má ukončené úplne stredoškolské vzdelanie a pracovala  vždy ako účtovníčka – celých 35 rokov. S manželom vychovala 3 deti. Dcéra skončila vysokú školu v Košiciach, syn univerzitu v Žiline a druhy syn Karlovu univerzitu v Prahe. Za svojho života bola LEN jeden raz na dovolenke  – 10 dní v Bardejovských kúpeloch. Od roku 1995 pracovala za minimálnu mzdu v súkromnej firme, niekedy jej na čierno niečo pridali a potom ju ako nadbytočnú prepustili. Vo svojom veku si prácu už nenašla. A peniaze bolo treba na štúdia pre deti. Predčasný dôchodok je nevyšiel a až na tretiu žiadosť jej ho schválili vo výške 249.- EUR. Potom jej ho valorizovali na 253.- EUR a dnes po zvýšení za odpracované roky má 286.- EUR. Jej spolužiačka  zo základnej školy – cigánka Zlatica NIKDY nepracovala, má 12 deti a kopu vnukov a pravnukov a nikto z nich nerobí. Jej dôchodok je  vyšší o 54.- EUR. Ako je to možné?

Veľmi by ma zaujímalo, aké dôchodky majú naši spoluobčania, ktorý za posledných 25 rokov nikde nepracovali? Sedeli pred kolibami, nezažívali žiadne stresy a ich jedinou starosťou bolo, či im začiatkom mesiaca príde podpora a ako ju prejedia. Neplatili za energie, školy ale o to častejšie sme ich mohli stretnúť u lekára aj s banálnymi problémami.

Včera som čítal článok, že ľudia ktorí mali zvýšený dôchodok za odpracované roky ho nebudú mať valorizovaný pokiaľ sa im suma valorizovaných dôchodkov nedorovná s tým čo mali teraz zvýšené za odpracované roky. Neveril som vlastným očiam, už ani tých úbohých 1,90 EUR nedostanú a to sú pritom tí, ktorý majú najmenšie dôchodky a celý život pracovali aj keď na menej platených pozíciách (upratovačka, dojička, predavačka, pomocná pracovná sila…). Neobhajujem tu živnostníkov ktorí si platili z minima a príjmy mali v tisícoch eur, alebo paničky pánov podnikateľov, ktoré boli doma a muži im platili minimálne odvody – obhajujem tu tých ktorí museli každé ráno vstať ísť do práce hoci za minimálnu mzdu aby ich rodina prežila!

Viem že je to štátne tajomstvo, ale medzi ľuďmi sa šepká že tí naši privilegovaní „spoluobčania“, čo nič nerobili len podporu brali majú dôchodky počítané z priemeru nakoľko nikde nepracovali. A priemerný dôchodok vyšší ako ten minimálny, tak by som rád vedel čo je na tom pravdy! Ak to pravda je, tak potom tento štát môže ísť do….

Čo sa týka dôchodkov, určite sa k tejto téme ešte vrátim, nakoľko druhý pilier sám o sebe je veľmi zaujímavá téma.

Úrad práce sociálnych vecí a rodiny – najväčší zamestnávateľ na Slovensku. ..

15.01.2016

Dnes som sa vybral na UPSVaR u nás v meste. Potreboval som si zistiť pár vecí, nakoľko v pondelok nastupujem do novej práce :o) Ochota zamestnancov úradu bola pod bodom mrazu, čo ma však neprekvapilo, skôr ma prekvapili niektoré veci ktoré som fakt nečakal. AD1: Na každom pracovisku UPSVaR má byť miestnosť s počítačom a tlačiarňou, kde si nezamestnaný môže vytlačiť [...]

Kolaps v Prešovskej nemocnici? ! ? . . . alebo tlačovka oničom. . . !

12.01.2016

Dnes vystúpili v jednej nemenovanej televízii pán minister zdravotníctva, riaditeľ prešovskej nemocnice, riaditeľ univerzitnej nemocnice LP v KE, riaditeľke detskej fakultnej nemocnice a pán Raši ako predseda výboru pre zdravotníctvo. Ak som sa pomýlil v popise funkcii ospravedlňujem sa je to pre mňa nepodstatné, ale čo by ma ako občana zaujímalo je… Odvolávali sa na [...]

Učitelia vyhlásili štrajkovú pohotovosť? ! ? a čo ostatní?

12.01.2016

Dnes som sa pri pozeraní TV, poriadne nazlostil. Učitelia vyhlásili štrajkovú pohotovosť, na čo reagoval minister školstva ja predseda NR SR. Hovorili o čisto politickom ťahu pred voľbami, manipulovaní s učiteľmi a nepedagogickými zamestnancami… Verejnosť však nevie, aký názor ma zaujať. Nakoľko doma nemám nikoho kto by pracoval v školstve a neutrálny názor je [...]

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 23181x
Priemerná čítanosť článkov: 5795x

Autor blogu

Kategórie

Archív