Úrad práce sociálnych vecí a rodiny – najväčší zamestnávateľ na Slovensku. ..

15. januára 2016, 15fras1, Nezaradené

Dnes som sa vybral na UPSVaR u nás v meste. Potreboval som si zistiť pár vecí, nakoľko v pondelok nastupujem do novej práce :o) Ochota zamestnancov úradu bola pod bodom mrazu, čo ma však neprekvapilo, skôr ma prekvapili niektoré veci ktoré som fakt nečakal.

AD1: Na každom pracovisku UPSVaR má byť miestnosť s počítačom a tlačiarňou, kde si nezamestnaný môže vytlačiť dokumenty ako životopis, motivačný list, žiadosť o prijatie do pracovného pomeru prípadne kópiu pracovnej zmluvy ak ju ma naskenovanú. Prípadne pozrieť na internete aktuálne ponuky práce. Pri mojom dopyte po týchto službách som bol vždy poslaný na iné oddelenie a prešiel som od informátora skoro až k riaditeľovi. Nakoniec po polhodinke hľadania som sa dostal na spomínané pracovisko. V kancelárií stáli 3 počítače, ani jeden nezapojený čo však pre mňa nebol problém, človek zručný si zapojí monitor a počítač do siete aj sám. Od pracovníčky som zistil, že tlačiareň je „odsťahovaná“, ale pokúsi sa ju nájsť. Po 15 minútach hľadania, sa tlačiareň našla na oddelení, ale bolo mi povedané že v nej chýba náplň (toner)?! Tak som to napokon vzdal, a odišiel si vytlačiť pracovnú zmluvu do predajne kde sa to dá. Jednak ma to stálo financie a jednak som na úrade zabil kopu času a preto sa pýtam? ČO ROBÍ SPRÁVCA SIETE A IT TECHNOLÓGII NA TOMTO ÚRADE? (a viem určite, že tam takáto funkcia je a nevykonáva ju len jeden človek) Za čo sú platení zamestnanci úradu? Za dochádzku?

AD 2: Keďže miesto môjho výkonu práce bude viac ako 70 km od miesta trvalého pobytu, zisťoval som ďalej či mám nárok na príspevok na podporu mobility za prácou a aké doklady alebo čo je k tomu potrebné doniesť. Na moje nemilé prekvapenie, pracovníčky UPSVaR-u nemali ani páru o čom točím, nie to ešte aby som od nich získal nejaké inštrukcie, prípadne tlačivá k tomuto príspevku. Zákon platí od 01.01.2016 a ľudkovia na úradoch mi 15.01.2016 povedia, že k tomu nemajú ešte ani smernicu a žiadne informácie!!! To v akom štáte žijeme? Ja toto povedať v práci, tak letím cez zatvorené dvere!!!

Takže sa teraz pýtam, za čo vlastne títo úradníci berú plat? Za to že chodia do práce? Pretože po dnešnej skúsenosti mám pocit, že tu živíme 200 tisíc darmožráčov na úradoch, ktorí keď prídete na úrad niečo vybaviť vás považujú za posledného príživníka a myslia si, že nie oni sú tu pre vás ale vy by ste mali byť radi že tam vôbec sú?! Veľa ľudí práve kvôli tomu, začína mať averziu voči úradom a úradníkom vôbec a po dnešnom dni asi budem patriť medzi nich…